Kirjoituksia aiheesta ”liikennesuunnittelu”

YTLK 18.3.2014: Kaksi palautusta

Neljän tunnin urakoinnilla saimme aikaan kaksi palautusta valmisteluun. Olivatko nämä vain askelia taaksepäin ja junnaamista, siitä alla tarkemmin.

Liikkumisen kehittämisohjelma

Lautakuntamme sai kaupunkisuunnitteluviraston liikennesuunnittelusta mainion esittelyn tähän Helsingin liikkumisen kehittämisohjelmaan . Kyseessä on luonnosvaihe ohjelmasta, …

Lue lisää

YTLK 24.9.2013: Miksi pyöräilyn edistäminen takkuaa?

Vihdoin ja viimein pääsimme käsiksi aiheeseen, joka oli lautakuntaa tai ainakin minua poltellut jo useamman viikon ajan. Kyseessä on tietenkin pyöräilyn määrärahojen käyttö.  Kokouksessa  toki  käsiteltiin paljon muutakin, mutta keskityn nyt ainoastaan …

Lue lisää

YTLK 10.9.2013: Kuinka liikennettä simuloidaan?

Koska päätökset olivat yllätyksettömiä ja esitysten mukaisia, keskityn kertomaan Mechelininkadusta tehdyn liikennesimulaatiosta eli ns. toimivuustarkastelusta. Näin myös siksi, että fillarifyrkan käyttöön emme vieläkään päässeet kiinni. Ensi viikolla sitten, ehkä…

Liikenne-ennusteet Meklulla

Lautakuntamme …

Lue lisää

Poimintoja KSV:n liikenneillasta

Osallistuin Laiturilla järjestettyyn kaupunkisuunnitteluviraston liikenneiltaan . Ohjelma sisälsi kiinnostavia puheenvuoroja sekä näkökulmia, minkä osoitti myös yli satapäinen yleisö, joka seurasi tilaisuutta kahdelta skriiniltä. Vaikka tilaisuus kesti kaksi ja puoli tuntia, pysyi …

Lue lisää

Vaaliteemoja pähkinänkuoressa

Vaalipäivä on jo aivan ovella, ja siksi on aika koota yhteen muutamia keskeisiä ajatuksiani. Jokaiseen kohtaan olen linkannut blogikirjoituksiani, mikäli haluat syventyä johonkin aiheeseen syvemmin.

1. Roihuvuoren ja Itä-Helsingin …

Lue lisää

5 teesiä paremmasta Itäkeskuksesta

1. Tehdään Itäkeskuksesta oikea idän keskus rakentamalla sinne lisää asuntoja

Itiksen kauppakeskuksessa käy noin 19 miljoonaa asiakasta vuodessa, eli keskimäärin yli 50 000 henkilöä päivässä. Itäkeskuksen metroasemaa käyttää päivittäin noin …

Lue lisää

Yömetro Helsinkiin

Metro on nopea, tehokas ja kaikkein luotettavin joukkoliikenneväline. Tänä päivänä sen olemassaolo Helsingissä tuntuu itsestäänselvyydeltä, mutta prosessi maailman pohjoisimman metroradan rakentamisesta oli pitkä eikä päätös ollut yksimielinen. Valmistuessaan vuonna 1982 …

Lue lisää

Helsingistä parempi pyöräilykaupunki

Pyöräilyn suosio on kasvanut viime vuosina ympäri maailman. Pyöräily on paitsi hauskin ja ketterin tapa liikkua kaupungissa, myös trendikästä.

Samantapainen pyöräilybuumi koettiin toisaalla jo 1980-luvulla. Silloin Amsterdamin ja Kööpenhaminan kaltaiset …

Lue lisää

Polkupyörät mahtuvat metroon

Entinen työmatkani Roihuvuoresta Punavuoreen vei 45 minuuttia kolmella eri kulkuvälineellä. Metrolle tapasin pyöräillä, ennen kuin minunkin pyöräni varastettiin Siilitien metroasemalta.

HSL on aivan oikein lähtenyt siitä, että pyöräily tulisi voida …

Lue lisää

55 Antti Möller

Antti Möller

Helsinkiläinen varavaltuutettu, yleisten töiden lautakunnan jäsen, viestintäasiantuntija, freelancer-kirjoittaja, Konepaja-liikkeen aktiivi ja perheenisä.

Tue kampanjaani